HELP! Hoe zit het nu met de garantie?

HELP! Het product dat je hebt gekocht is gesneuveld binnen 1 jaar, wat nu? Als eerste vraag je jezelf af op welke onderdelen je garantie hebt en wat Voorkappers.nl je kan bieden. Op deze pagina worden al jouw vragen beantwoord omtrent de garantietermijn bij elektrische apparaten.

Uiteraard heb je bij Voorkappers.nl recht op garantie. Wij willen jouw de beste service verlenen. Om het apparaat te laten maken moet je eerst een e-mail sturen naar klantenservice@voorkappers.nl. Aan welke eisen de e-mail moet voldoen staat hieronder in de tekst duidelijk vermeld.

In Nederland is er geen wettelijke garantietermijn. Bedrijven mogen zelf de garantietermijn bepalen. Sommige producten gaan langer mee dan andere producten. Bij Voorkappers.nl hanteren we een garantietermijn van 1 jaar bij elektrische apparaten. Op deze pagina staat alle informatie vermeld die je moet weten voor de garantie en reparatie van jouw apparaat.

 

Elektrische producten

  • Tondeuse RedFX FX8700RE

    Tondeuse RedFX FX8700RE

    BabylissPRO 4rtists Ferrari Engine Tondeuse RedFX FX8700RE is een opvallende tondeuse die aan alles eisen voldoet. Deze tondeuse heeft een sterke en slijtvaste digitale motor die ontworpen is door Ferrari.

  • Moser Profiline NeoLiner

    Moser Profiline NeoLiner

    De Moser Profiline NeoLiner is een professionele, lichtgewichte trimmer die met snoer en zonder gebruikt kan worden. Het snijmes is afneembaar en gemakkelijk te verwisselen. De trimmer is fijn in gebruik.

  • Exclusive Föhn Unlimited

    Exclusive Föhn Unlimited

    Valera Salon Exclusive Föhn Unlimited Pro 5000 2400W Rose Gold is een professionele kappersföhn. Deze föhn is duurzaam, ontzettend krachtig en ionisch. Een motorbestendigheid van 10.000 uur en 2400 wattage.

 

Garantie bij Voorkappers.nl

 

Garantie bij elektrische apparaten 

 

De betekenis van garantie bij Voorkappers.nl

Voorkappers.nl vindt het belangrijk om bij jouw aankoop zekerheid te bieden. Wij verkopen apparaten met pure kwaliteit en bieden dan ook een realistische garantietermijn voor elektrische apparaten van 1 jaar. Toch komt het voor dat een apparaat bezwijkt na 1 jaar garantie. Voorkappers.nl biedt je de service die je al klant bij ons verdient. Verder op de pagina kan je de voorwaarden lezen die hieraan verbonden zijn. Toch kunnen we niet op alle onderdelen garantie bieden. De garantie valt niet op onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, zoals:

  • Scheerbladen
  • Snijkoppen
  • Opzetkammen
  • Batterijen
  • Snoeren
  • Accucellen

 

De garantie bij Voorkappers.nl

Voorkappers.nl hanteert de wettelijke garantie. De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht heb op een product dat deugt. Als een product het niet goed doet binnen de garantietermijn, dan is het jouw recht om het apparaat te laten repareren, een nieuw product te ontvangen of om het geld terug te krijgen.

Bij Voorkappers.nl is de garantieperiode bij elektrische producten 1 jaar. Als een product kapot is gegaan binnen de garantieperiode en het niet jouw schuld is. Kan je binnen 2 weken contact opnemen met onze klantenservice. Contact opnemen kan door een e-mail te sturen naar klantenservice@voorkappers.nl. In de e-mail is het belangrijk om het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven met eventuele foto’s. De klantenservice zal daarna contact met je opnemen.

Nadat je contact hebt opgenomen met de klantenservice kan het product opgestuurd worden. De verzendkosten verschillen voor particulieren en zakelijke klanten in Nederland en in België.

 

Verzendkosten
Als je de aankoop hebt gedaan als particulier hoef je in Nederland geen verzenkosten te betalen, als je gebruikt maakt van de retourlabel. De retourlabel wordt via de mail verzonden. Indien je geen gebruik maakt van de retourlabel zijn de verzendkosten voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen van het apparaat naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Als je aankoop hebt gedaan als particulier in België, zijn de kosten voor het opsturen voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen van het apparaat naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Heb je een aankoop gedaan als zakelijke klant in Nederland dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening indien er geen gebruik wordt gemaakt van de retourlabel die over de mail wordt verstuurd. Dankzij de retourlabel wordt er €4,95 in rekening gebracht. Kies je er voor om het geld van het apparaat terug te ontvangen, dan wordt het bedrag €4,95 van het bedrag dat je hebt betaald voor het apparaat er af getrokken.

Heb je een aankoop gedaan als zakelijke klant in België dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Tevens nemen wij de verzendkosten voor het versturen van het apparaat naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou voor eigen rekening.

 

Reparatieduur
Ons reparatieteam staat altijd paraat om gebreken aan het apparaat te repareren. Gaat het apparaat binnen de garantietermijn van een jaar kapot zonder dat het jouw schuld is? Dan zijn de reparatiekosten voor ons. Het reparatieteam probeert de reparatieduur zo kort mogelijk te houden. De duur kan tot maximaal 15 dagen duren. Uiteraard is ons streven om het apparaat zo snel mogelijk te repareren.

Als het apparaat na 1 jaar kapot gaat kan je alsnog het apparaat laten repareren. Het apparaat wordt pas gerepareerd als je toestemming hebt gegeven. De reparatieduur kan dan ook wat langer duren omdat er eerst een inschatting van de kosten wordt gemaakt. Nadat het reparatieteam het startschot heeft gekregen proberen ze het apparaat zo snel mogelijk te maken.

Het repareren van het apparaat wordt volledig vergoed binnen de garantietermijn. Tevens bieden we jou ook de reparatie service. Je artikel kan gerepareerd worden tegen betaling. Uiteraard ontvang je eerst een inschatting van de kosten. Hierna kan je aangeven wat je met het artikel wilt doen, zoals

  • Het apparaat laten repareren tegen betaling.
  • Het apparaat terugsturen zonder dat het artikel is gerepareerd. Echter komt er wel €19,95 onderzoekskosten bij kijken.
  • Je kan er ook voor kiezen om het apparaat gratis te recyclen.

 

 

Terug naar boven